Wednesday, 3 April 2013

Laluilah Jalan Itu

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Lupa.
Alpa.
Leka.
Suka-suka.
Kenapa?


Tanyalah pada hati apakah yang benar-benar kau mahukan.
Jika ketenangan??


ALLAH SWT berfirman yang bermaksud: "(Iaitu) orang yang beriman dan tenteram hatinya dengan mengingati Allah dengan mengingati ALLAH SWT. Ingatlah (bahawa) dengan mengingati ALLAH SWT itu, tenteramlah segala hati. (Surah al-Ra'd ayat 28).

Manusia yang cinta Allah punya kekuatan dan ketenangan untuk menghadapi kehidupan. Hidup mereka tidak akan diganggu gugat oleh rasa takut dan dukacita.  Firman Allah:“… 

kebebasan yang diberikan kepadamu itu (bila diketahui oleh mereka) adalah lebih dekat untuk mententeramkan hati mereka, dan menjadikan mereka tidak berdukacita, serta menjadikan mereka pula reda akan apa yang engkau lakukan kepada mereka semuanya. Dan (ingatlah) Allah sedia mengetahui apa yang ada dalam hati kamu; dan Allah adalah Maha Mengetahui, lagi Maha Penyabar. “ Surah Al-Ahzaab, Ayat 51


Namun cinta kepada Allah tidak mungkin dicapai tanpa melalui cinta Rasulullah saw. Jika cinta Allah itu tujuan, maka cinta kepada Rasulullah itu adalah jalan. Tujuan tidak akan tercapai tanpa mengikut jalan yang betul. Ini ditegaskan sendiri oleh Allah melalui firmanNya: Katakanlah: 

Jika kamu (benar-benar) mencintai Allah, ikutilah aku, niscaya Allah mengasihi dan mengampuni dosa-dosamu.” Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.(3:31)



Jika Allah, mana buktinya?
Jangan hanya ungkapkan dibibir, BUKTIKAN!


U need to clear your heart and your mind.
NOW, ALWAYS and NEVER STOP.


Say good bye to satan.
Say to the satan Allah is most POWERFULL.


Yakinlah pada janji Allah yang CONFIRM BETUL & PASTI!

Pesanlah pada diri agar jangan mengalah BERUSAHA untuk MENANG walaupun kau pernah dan pernah kalah.



وَمَن يُطِعِ اللَّـهَ وَرَسُولَهُ وَيَخْشَ اللَّـهَ وَيَتَّقْهِ فَأُولَـٰئِكَ هُمُ الْفَائِزُونَ ﴿٥٢
Dan sesiapa yang taat kepada Allah dan RasulNya dan takut melanggar perintah Allah serta, menjaga dirinya jangan terdedah kepada azab Allah, maka merekalah orang-orang yang beroleh kemenangan.

An Nur : 25




SIncerely,
Hamba Allah yang dhaif.




No comments:

Post a Comment